Alla inlägg den 26 juni 2012

Av amanda edengren - 26 juni 2012 15:45

Klockan är halv fyra, om en timme är han äntligen hemma igen!

Har fortfarande inte ätit idag, är verkligen inte hungrig.

Vet att det kommer bli krig här hemma om jag inte äter, att det kan vara så svårt att förstå att jag helt enkelt inte är hungrig, har ändå fått i mig ett glas vatten idag.

Har inte haft någon som helst ork att städa idag, bara suttit och bakat åt min fina, får se om han gillar resultatet när han kommer hem.

Sitter o lyssnar på musik, det är verkligen något som gör mig lugn och får mig att må bra, kan sitta flera timmar om dagen o bara spela musik o njuta.


Ska gå och förbereda mat till killen, sen blir det ev. åka och kolla på en lägenhet och ta en promenad.


Amanda        En bild från Vårruset i maj. Min fina prins & jag <3

Av amanda edengren - 26 juni 2012 12:14

 


            Billderna ovan är från när jag var överviktig.


BB              Bilderna ovan mådde jag perfekt, både fysiskt och psykiskt.           Bilderna ovan är från när det börja gå snett i mitt tänk.                Bilderna ovan är så som jag ser ut just nu .

Av amanda edengren - 26 juni 2012 11:27

Tiden går så sakta när man ligger här själv o bara väntar, vet inte vad jag ska göra annat än att se på film när kroppen inte orkar. Halv tolv är klockan och jag har fortfarande inte fått i mig något att äta än, har ätit ett par digestive på 3 dagar, har inte vart hungrig eller haft ork att äta. Det är ju väldigt lustigt att jag älskar att laga mat och baka åt min familj o pojkvän, men jag äter aldrig själv.


Gjorde ju 3 gesällprov för att bli nagelteknolog, blev godkänd på första, var bäst i klassen på teorin, när jag skulle göra mitt slutprov alltså bygga upp naglar så sa min kropp ifrån och jag mådde rent ut sagt skit, satt och vred o vände på mig i 3 timmar och det slutade av med katastrof. Jag har misslyckats med skola o sånt tidigare, har inte riktigt orkat bry mig för man kan plugga senare i livet, men att misslyckas på sista delprovet fick mig att känna mig så grymt värdelös, det var allt jag någonsin velat göra, hålla på med naglar. Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt, vill ut och jobba, hjälpa till att dra in pengar.

Vad ska man göra när man vill något så mycket men inte klarar av det?

Skulle aldrig klara av i dagens läge att ha ett heltidsjobb, skulle vara glad om jag klarade mig fram och tillbaka från jobbet. Får se om jag tar upp att jobba med naglar och styling igen senare i livet, när lusten har kommit tillbaka. 


Amanda


Av amanda edengren - 26 juni 2012 07:52

  

Bilden över är från innan jag gick ner i vikt.


 

Så här ser jag ut för tillfället.


Av amanda edengren - 26 juni 2012 07:20

Vaknade idag samtidigt som killen gick till jobbet, kan verkligen inte somna om efter han sagt hejdå.

Nu kommer jag med all säkerhet ligga i sängen hela dagen och kolla på film, är inte speciellt hungrig och brukar inte bli det på hela dagen.

Det sjuka är att ju längre tid jag klarar av att gå utan mat desto mer stolt blir jag, att känna att det kurrar i magen har blivit en känsla jag verkligen gillar, för då vet jag att det är tomt.. att det inte finns något i magen. Ibland undviker jag till och med att dricka vatten för jag känner mig tjock när jag blir mätt, magen står ut på ett så fult sätt ..

Satt o kollade igenom massor med bilder igår, såg hur lycklig jag såg ut för 8 månader sen, på ett sätt vill jag tillbaka dit för jag saknar att vara glad, saknar att le, men tanken av att jag måste gå upp i vikt efter min viktnedgång äcklar mig.

Skulle verkligen vilja kunna gå in i en butik, testa något fint och faktist passa i det och känna mig fin, men allt jag tar på mig känner jag mig enorm i. Det är där de går snett i mitt huvud, hur kan man väga så lite som jag gör, ha den storleken jag har och ändå känna sig så stor? Skulle inte sitta fel med en stor dos självkänsla. 

Mamma och jag har bestämt att jag ska vara hemma på landet 2-3 dagar i veckan så dom ska kunna se att jag äter, känslan av att bli tvångsmatad är inte speciellt trevlig, men jag förstår dock av vilken anledning. 

Vet inte om jag ska säga upp mitt gymkort, har ändå aldrig energi att gå dig och när jag väl går dit så kollar folk bara väldigt lustigt på mig och det är det sista jag vill. Får se om jag tar mig en promenad om det blir bättre väder, inte värt att frysa så mycket om jag går ut nu.


Nu ska jag sätta igång en film, skriver mer sen!

Amanda

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Blir man lyckligare av att vara smal?
 Absolut
 Verkligen inte
 Lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards