Alla inlägg under juni 2012

Av amanda edengren - 30 juni 2012 17:00

Snart ska min fina kille, jag och mina föräldrar på bio och sen middag, ska bli riktigt mysigt med är nervös över matdelen. Idag har jag ätit en bit vattenmelon, en tsk keso och en msk naturlig yoghurt, och min mage gör så ont.. obeskrivligt ont faktist. Kommer skriva mer när jag kommer hem sen.Sålänge, kan inte alla som läser min blogg ställa en valfri fråga, svarar på det när jag kommer hem. Amanda

<3

Av amanda edengren - 29 juni 2012 22:54

Det finns några personer i mitt liv som betyder så obeskrivligt mycket för mig, som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta vad som än händer.


Mamma&Pappa- Ni finns alltid där när jag behöver er, kan inte räkna antalet gånger ni ställt upp för mig. Finns inget bättre i livet än att veta att jag är älskad utav er. Pappa, vi har inte alltid kommit överrens, men du har verkligen visat den senaste tiden att du verkligen bryr dig om hur jag mår, å mamma, man kan ringa dig när som helst på dygnet och du finns där och hjälper mig så mycket du kan, det finns ingen som du!


Storasyster Sandra- Vi har bråkat en del i våra dagar, antagligen för att vi är väldigt lika. I dagens läge kommer vi jättebra överrens och kan prata om allt, det betyder verkligen massor!


Storasyster Ida- Vi har haft så otroligt roligt tillsammans hela livet, du har alltid varit min bästa vän och förebild, har alltid sett upp till dig och velat bli lika bra som du, tyvärr har vi glidit isär och pratar knappt alls längre sen jag började bli sjuk, att vi inte hörs längre gör verkligen ont. Hoppas att vi kan få upp kontakten och att allt blir som förut, saknar verkligen dig!


Storebror Kalle- Alla gånger vi varit ute i skogen och byggt kojjor, suttit på ditt gamla rum och spelat och skrattat ihop, det är också något jag saknar något fruktansvärt.. att knappt aldrig få träffa dig även fast vi bara bor en timme ifrån varandra, den saknaden gör så ont.


Lillasyster Johanna- Vi har också haft roligt ihop, när vi var små lekte vi hela tiden, skrev sånger ihop och skapade olika gruppen, känns konstigt att du faktist håller på att växa upp och bli en stor tjej, önskar att vi kunde ta en dag när jag blivit frisk, bara ställa oss upp och rocka gärnet!


Lillasyster Mathilda- Även fast du är lillplutten i familjen så kan man alltid lita på dig, du har alltid funnits där för mig när jag behövt prata eller gråta ut, finns inte många människor jag känner sån tillit till som jag har till dig, du är bäst!


Kalles flickvän Nanna- Alla dagar vi hängt, gjort busiga saker som många nog skulle uppfatta som korkat, har varit några av dom bästa stunderna i mitt liv och jag ångrar inte en sekund av dom. Man kan verkligen vara sig själv när man är med dig, du är en riktigt underbar människa som jag saknar så mycket!


Mosters lillkille Ludde- Oj, vet inte vart jag ska börja, du är nog den enda människan på denna jord som kan få mig att le när jag känner att allt är hopplöst, även fast du är så liten så känns det som att du förstår så mycket, måste komma och leka med dig lite oftare, saknar ju att pussa och krama på dig, min ögonsten!


Karolina- Vi umgicks mycket förr, du kommer alltid att vara en av mina bästa vänner, du har funnits där när ingen annan har, vilket jag är mycket tacksam för idag. Skulle nog inte ha klarat av många saker om det inte vore för dig och jag saknar dig något förbaskat.


Sergiy Loktyev- Från första stunden jag såg dig visste jag att det skulle bli jag o du. Att man kan hitta en av sina bästa vänner i sin pojkvän är så unikt, vi kan skratta ihop, gråta ihop och det finns ingen som ställt upp så mycket för mig och tagit hand om mig så som du gjort nu när jag mått dåligt, vilken kille skulle stanna kvar i ett förhållande som vi är i? Dom flesta killarna hade nog lämnat mig på direkten, du gör mig hel och jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med dig, du är min fina prins och jag älskar dig så högt!


Alla dom här människorna har ställt upp för mig i vått&torrt och för de är jag evigt tacksam, jag behöver aldrig tvivla när det gäller att ni finns vid min sida, för jag vet att ni finns där. Jag kan inte beskriva i ord hur mycket jag älskar er och hur tacksam jag är över att ha er i mitt liv. Kommer ALLTID att finnas här för er, oavsätt vad som händer! <3




Av amanda edengren - 29 juni 2012 15:30

Tänkte att jag skulle fixa iordning mig för omväxling skull.   

Av amanda edengren - 29 juni 2012 14:11

Jag är den mest envisa människan jag vet, om jag bestämmer mig för att jag ska bli frisk då blir jag det.

Har grymt mycket saker att jobba med när det gäller mig själv, får ta bebissteg och ta en dag i taget för att få tillbaka mitt liv! Idag slängde jag min matdagbok som jag har vart besatt av, ett sjukt stort steg.. mådde faktist riktigt dåligt när ja gjorde det, fick panik. Nu när det har gått en stund och jag såg vilken fin respons jag fick av min familj och min pojkvän så känns det mycket bättre. 

Vet att min familj, mina riktiga vänner och min pojkvän finns för mig precis som jag finns för dom, Vetskapen om att dom står bakom mig och stöttar mig i mina framsteg får mig att känna mig ännu starkare. 

Jag SKA klara av det här, jag SKA bli frisk!


Amanda

 

Av amanda edengren - 29 juni 2012 12:47

Jag kommer få gå igenom det här själv, jag är van att göra saker själv.. Då vet jag att jag lyckas. 

från och med NU ska allt ändras och jag ska leva livet !

Av amanda edengren - 29 juni 2012 07:44

                                      Ser helt död ut även fast jag har smink på mig ..

S                                             Mina studentbilder över.      Jag och min mycket fina lillasyster Mathilda!   

Av amanda edengren - 29 juni 2012 07:28

Snart ska jag börja fixa mig inför akut-psyk, fortfarande ingen aning om vad de är eller innebär, pappa skulle följa med mig så jag slipper åka ensam.

Får se vad som händer, är fortfarande grymt nervös och nu saknar jag min älskade lite mer än vanligt! Vill ju ha han brevid mig.

Imorgon om jag inte blir inlagd så ska jag och älskling på bio med mina föräldrar, vi ska även äta efteråt.. får se hur det går.

Hoppas allting kan bli bättre nu, ligger jämt och tänker på kvällarna att jag måste bättra mig, sen lik förbannat när jag vaknar på morgonen äter jag ingenting iaf. Så typiskt mig. Tänkte fösöka lägga upp lite bilder innan jag åker.


Amanda

Av amanda edengren - 29 juni 2012 00:00

Kan inte sova, är så nervös för vad som kommer hända på psyk-akuten, kommer jag bli hemskickad som vanligt eller blir jag inlagd? Hur ska jag klara av allt det här själv? Kommer jag få må bra? Vill inget hellre. Killen tog bilder på mig idag, ser ut som en riktigt gammal tant.. Har tusen tankar i huvudet, är min kropp redan förstörd? Kommer jag kunna äta normalt utan att få ont och att ångesten inte dyker upp? Viktigast av allt, kommer jag kunna få barn? Känner inatt att jag bara vill försvinna och dö! Det vore så skönt att få slippa allt just nu. Vet inte om jag är redo för en så stor förändring imitt liv än, även fast jag vet att det handlar om liv och död, mina nära tror inte jag lever till jul om det inte vänder.Hur kan jag bli pepp till att söka hjälp? Amanda

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Blir man lyckligare av att vara smal?
 Absolut
 Verkligen inte
 Lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards